Kręcimy kilometry od 2012 roku!


Każdy wykręcony z nami kilometr na rowerze to realne korzyści dla naszej planety, Twojego miasta i Ciebie!



Czytaj więcej

Wiemy już, które pięćdziesiąt miast
otrzyma czujniki smogu!


Czujniki będą na bieżąco przekazywać informacje o stanie powietrza. Odczyty będziemy udostępniać w formie open data, a więc będą one dostępne online w wielu aplikacjach mobilnych. W ciągu trzech lat Fundacja Allegro All For Planet zainstaluje czujniki w sumie w 150 miastach o łącznej liczbie mieszkańców sięgającej 7,5 miliona osób.


Sprawdz rankingi

Rywalizacja indywidualna

W tej edycji kampanii uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w 16 rowerowych wyzwaniach, w których do wygrania było ponad 100 nagród o łącznej wartości 50 000 zł. Każdy wykręcony kilometr, przybliżał do wygranej!

Poznaj zwycięzców

Rywalizacja miast

Sprawdź, które miasto najbardziej zmniejszyło swój ślad węglowy i zdobyło tytuł najbardziej rowerowego miasta w Polsce. W edycji 2019 po raz pierwszy rozdaliśmy również aż 50 czujników smogu, które na bieżąco będą monitorować stan powietrza. Sprawdź, czy Twoje miasto zdobyło nagrodę!

Sprawdz rankingi

Rywalizacja firm

Zaprosiliśmy wybrane firmy do wielkiej rowerowej rywalizacji, by zwrócić uwagę ich pracowników na problem jakości powietrza. Twoja firma może również zwiększać świadomość i wypełnić deklarację #RowerowyPracodawca.

Dowiedz się więcej

Co dają przejechane w kampanii kilometry?

Za każdym razem kiedy zamienisz podróż samochodem na rowerową aktywność, pomagasz sobie i naszej planecie. Dlatego w kampanii Kręć Kilometry pokazujemy Ci, co wszyscy zyskujemy, kiedy Ty jedziesz na rowerze.



190 687 167 km
przez 8 lat

Tyle kilometrów przejechali uczestnicy kampanii od 2012 roku

49 611 ton
CO2 mniej

O tyle zredukowali ślad węglowy, czyli ilość emitowanego do atmosfery dwutlenku węgla

158 mln zł
oszczędności

To pieniądze zaoszczędzone dotąd przez uczestników, przy zmianie czterech kółek na dwa

5,4 mln
drzew

Tyle drzew trzeba by posadzić, żeby zredukować ślad węglowy, gdyby uczestnicy nie jeździli na rowerach!


Wyliczenia według omnicalculator.com oraz na podstawie średniej stawki za 1 km przebiegu pojazdu wg rozporządzenia Ministra Transportu.

Pozostałe efekty kampanii Kręć Kilometry



1308 designerskich
stojaków rowerowych

W 62 miastach w Polsce postawiliśmy nowoczesne stojaki pozwalające zaparkować prawie 3000 rowerów

Sprawdź, gdzie zaparkujesz >

Wielki rowerowy raport

Dane o aktywnościach 25 tysięcy Polaków oraz Ich opinie o rowerach zebraliśmy w Raporcie Rowerowa Polska. Dzięki niemu poznaliśmy bliżej rowerowe zwyczaje i potrzeby użytkowników dwóch kółek.

Dowiedz się więćej >

Serwis Rowerowa Polska

Stworzyliśmy miejsce zbierające ciekawe rowerowe informacje oraz analizujące dostępne w sieci dane o aktywnościach rowerowych i infrastrukturze. RowerowaPolska.pl pokazuje Wasz kolarski potencjał, co przydaje się między innymi samorządom.

Przejdź do serwisu >

5000 apteczek

Tyle rowerowych apteczek rozdaliśmy dotąd w czasie kampanii, wpływając tym samym na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów,

Przeczytaj o apteczce >
Krzysztof Śpiewek

Członek Zarządu Fundacji Allegro All For Planet

„W tym roku chcieliśmy mocno uświadomić Polakom, że każdy przejechany przez nich na rowerze kilometr służy nie tylko ich zdrowiu, ale także naszej planecie. Poprzez rowerową rywalizację, zachęcaliśmy do zamiany samochodu na rower, zmieniając codzienne nawyki naszych uczestników.”

Leszek Jan Sibilski

Ambasador kampanii Kręć Kilometry i główny promotor pomysłu Światowego Dnia Roweru na forum ONZ

Współczesne społeczeństwo globalne musi docenić fakt, że rower to nie tylko narzędzie do uprawiania sportu i rekreacji, ale także codzienny środek transportu i wyraz troski o środowisko naturalne. Światowy Dzień Roweru może stworzyć prawdziwie czystą, zieloną rewolucję. Aby tak się stało, musimy o dwóch kółkach pamiętać nie tylko tego dnia, ale każdego dnia w roku

Joanna Nowaczyk

Zastępca dyrektora Biura Związku Miast Polskich

„Kampania Kręć Kilometry to fantastyczne narzędzie integracji lokalnych społeczności, nie tylko organizacji rowerowych. To dodatkowa motywacja i identyfikacja ludzi z Ich miejscem zamieszkania i świetna, bo niesamowicie pozytywna, rywalizacja między miastami"

Ambasadorzy akcji



Natalia Czerwonka

Medalistka Igrzysk Olimpijskich w Soczi. „Kręcenie kilometrów” to nieodłączna część jej życia. Niezależnie od pory roku „Kręci” na: rowerze, rolkach, łyżwach, w każdym miejscu, w każdych warunkach!

Kamila Panasiuk

Wrażliwy umysł uwielbiający podróże, nowości i wszystko co włoskie. Obecnie mieszka w Warszawie ze swoim miniaturowym jamnikiem. Na różnych rowerach jeździ od drugiego roku życia. Zawodowo fotograf freelancer, więc zamiast wyścigów wybrała portretowanie krajobrazów i miło spędzany czas w różnych zakątkach świata.

Michał Topór

Nazywam się Michał, pochodzę oraz mieszkam w Tarnowie, a moją największą pasją jest kolarstwo górskie. Rower towarzyszy mi właściwie od zawsze, jednak od kilku lat stał głównym elementem w moim życiu. Jest ze mną zarówno podczas zawodów, kiedy się ścigam, jak i podczas życia codziennego, służąc jako doskonały środek transportu.

Paweł Michalewski

Jestem księdzem katolickim od 2011 roku. Obecnie wikarym w parafii MBB i św. Wojciecha w Opolu. Kilka lat temu złapałem rowerowego bakcyla, który całkowicie zmienił moje życie. Dzisiaj nie wyobrażam sobie dnia bez aktywności fizycznej, do której tez staram się zachęcać innych.

Nikola Bujak

Nazywam się Nikola, na co dzień studiuję w Lotniczej Akademii Wojskowej. Rowerem śmigam od 6 lat, zakochałam się w kolarstwie górskim choć fajną trasą na szosie też nie pogardzę. Dużo jeżdżę również na rolkach, wcześniej to właśnie one były moją pasją.

Szymon Nitka

Uznanie dla kampanii Kręć Kilometry

Dzięki Waszemu zaangażowaniu kampania zdobywa liczne wyróżnienia i nagrody




DOBROCZYŃCA
ROKU 2014

W kategorii „Nowe technologie
w społecznym zaangażowaniu”

WEBSTARFESTIVAL
2012

Strona internetowa roku 2012
w kategorii „Społeczne”

APPAWARD
2014

Aplikacja Roku 2014
w kategorii iOS, Android

ZŁOTY SPINACZ
2012

Za najlepszą kampanię
PR w sektorze technologii,
IT i telekomunikacji

MPACTOR
2012

Najciekawsza
kampania CSR

Organizator

Partnerzy

Partnerzy społeczni